Jak założyć klub fitness?
Trudno wyobrazić sobie większe osiedle mieszkaniowe bez sprawnie funkcjonującego klubu fitness, nic więc dziwnego, że jego założenie często jawi się jako naprawdę dobry pomysł na biznes. Jeśli jednak klub ma spełniać pokładane w nim nadzieje, konieczne wydaje się zadbanie o przynajmniej kilka kwestii związanych z jego powstaniem. Jak go otworzyć i na co zwrócić uwagę?
Podstawy konieczne, by otworzyć klub fitness
Polskie prawo nie przewiduje posiadania specjalnych uprawnień, aby otworzyć klub fitness, jego właścicielem może być więc każda osoba, która wyrazi zainteresowanie takim rozwiązaniem. Osoby zainteresowane tym, jak założyć klub fitness powinny pamiętać również o tym, że mają możliwość jego prowadzenia w każdej formie, o ile nie jest to spółka partnerska. Tak samo, jak ma to miejsce w przypadku innych form działalności gospodarczej, konieczne jest zarejestrowanie go w CEIDG lub KRS, samo miejsce rejestracji jest zaś uzależnione od tego, jaka forma prowadzenia działalności została wybrana.
Wybór lokalu na klub fitness – franczyza czy własne pomieszczenie?
O ile kwestie związane z rejestracją klubu fitness nie wydają się skomplikowane, o tyle pewnych trudności można się spodziewać w momencie dokonywania wyboru lokalu. Bez względu na to, czy mamy do czynienia z lokalem wynajmowanym, czy też z budynkiem mieszkalnym, wskazane jest upewnienie się, że nie ma konieczności zmiany sposobu jego użytkowania. Tu konieczna jest wizyta w odpowiednim organie administracji architektoniczno-budowlanej. W klubie fitness powinno przy tym znaleźć się miejsce nie tylko dla szatni i poczekalni, ale również dla pomieszczenia służącego do przechowywania sprzętu oraz pomieszczenia sanitarno-higienicznego, z którego będą korzystać goście lokalu.
Reklama dźwignią udanej działalności
Inaugurując działalność klubu fitness, należy liczyć się też z tym, że funkcjonuje się na konkurencyjnym rynku. Nawet jeśli w danej okolicy nie działa podobny podmiot, może się okazać, że potencjalni klienci już korzystają z takiego miejsca nawet pomimo tego, że znajduje się ono w pewnym oddaleniu. Nie wolno zatem zapominać o reklamie, zarówno tej w mediach lokalnych, jak i na portalach społecznościowych – nie tylko zaraz po tym, jak uda nam się otworzyć wymarzony biznes. W innym wypadku nawet najlepszy klub może wcale nie odnieść sukcesu.
Oferta dopasowana do potrzeb klientów
Ostatnią, ale wcale nie najmniej istotną kwestią związaną z prowadzeniem klubu fitness jest ta, która dotyczy ich oferty. Nowy klub powinien starać się odróżnić od miejsc o podobnym profilu, a cel ten najlepiej osiągnąć stawiając na innowacyjne rozwiązania. Warto stawiać więc zarówno na klasyczne, jak i niestandardowe sprzęty do ćwiczeń takie, jak choćby urządzenia wspomagające odchudzanie, takie jak BodyShape, limfodrenaż czy elektrostymulację. Bieżnia pod ciśnieniem i wiele innych oryginalnych propozycji będzie w stanie zapewnić klubowi stały napływ klientów.